14 Şubat 2012 Salı

memleketten gofret geldi :)

bulgaristan kim gelse bu gofretlerden ulaşır bize( babamın teteleri dayıları çocukları )... taa yıllar önce rahmetli babannemde gittiğinde hep bu gofretlerle şekerlerden getirmişti :))) bunlarıda halamın kayınvalidesi getirdi bana :) ambalaja göre lezzetleri gayet güzel özellikle gofretler çok leziz ..
 buarada sabah eşim lokum kutusundaki yazıları inceleyip inglizce içeriğini incelerken bi baktıkki türkçe yazılar :))))) meğer lokumlar istbuldan :) neyse bi bulgaristan havası alıp gelmiş oldular :))))

                                            ***  ***   ***   ***
antep fıstıklı kurabiyeleri aldığım sitedeki tarifi birebir uyguladım ama sonuç maalesef görüntü açısından beklediğim gibi olmadı.. tadı güzel oldu hatta durdukça daha lezzetli bi hal aldı sonradan yiyenler bayıldı :) ama görsel olarak üstkatı yemyeşil alt katı normal olması gereken kurabiyemde fıstıkları 2 kat çok kullanmama rağmen yakalayamadım.. gıda boyası şart ... 

malzemeler:150 gr margarin, 1.5 çaybardağı toz şeker,  2 paket vanilya, 2 su bardağı un( tam ölçüden az kullanılması gerek biraz sert oldular), 1 pakt kabartma tozu, 1,5 çay bardağı dövülmüş fındık, 2 yemek kaşığı su, 6 yemek kaşığı antep fıstığı

yapılışı: antep fıstığı dışındaki tüm malzemeleri rondo yardımıyla çırpıyoruz . hamuru ikiye ayırıyoruz. yarısına antep fıstığı ekleyip yeşil bir hamur elde ediyoruz ..( yeşil hamuru elde ettim ama pişince yeşillik kalmadı :)))gıda boyanız varsa desteklerseniz görüntü şahane olabilir) açılmış hamurları yeşil hamur üstte beyaz olan altta kalıplarla şekil vererek önceden ısıtılmış fırında 170 derecede 10dk pişiriyoruz. üstüne pudra şekeri
diyete devam ama aklıma düştü bi taneden bişi olmaz heralde :)))


7 yorum:

Filiz dedi ki...

ben her yemek sitesinin tarifini yapmıyorum, genelde sonuçlar hep hüsran oldu ama pastacı kız'ın bütün tarifleri çok güzel oluyor özellikle profiterol ve tuzlu kurabiye tarifi harika herkes bayıldı, ne zaman yapsam övgü dolu sözler alıyorum :)

pasta köşesi dedi ki...

ellerine sağlık canımm:) faflalara bakkkkk harika :)

yesilerik dedi ki...

Haha bulgaristan gofretleri ya butun macirler ayniyiz galiba ama o sekerler ccok fena insanin cigerlerine kadar isliyor:)

ikibocekbircicek dedi ki...

tşkrlerrrr:)

ikibocekbircicek dedi ki...

aynen öleeee:)) hoşgeldiniz
yine beklerizzz

PAPİŞ STYLE dedi ki...

ay çiçekiiiimm ben de macırım mari:)) ay çok sevdim sene bir kez daha canımsın yaa hemşom benim:))

ikibocekbircicek dedi ki...

hehheeeee :) duble hemşo hemde ..... hem dütçe hem bulgaristan hem istanbul :) daha ne olsun mari

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...